Taco Bell x ENTRPNR.

Hoe verbonden software groei van Taco Bell in Nederland ondersteunt

Een succesverhaal. Zo noemt Steven Lagerwij, eigenaar van ENTRPNR, zijn samenwerking met Taco Bell. Als partner in online boekhouding is hij op zoek gegaan naar wat er nodig is om zo’n snelgroeiend bedrijf probleemloos door te laten groeien. En dat dat geslaagd is, kan Taco Bell’s general manager alleen maar bevestigen. Volgens Barto Hulleman is het restaurant er nu namelijk helemaal klaar voor om Nederland verder te veroveren. Maar hoe zijn ze tot dat punt gekomen? En hoe draagt de Visma Connected Experience hieraan bij? Daar vertellen de heren met veel enthousiasme over.

Automatiseren en standaardiseren

De cultuur van Taco Bell is geheel ‘eigen’ te noemen en staat bekend om de grote focus op interactie met klanten. Om die focus te behouden in tijden van constante groei, had Barto al snel door dat het belangrijk is om niet alleen te automatiseren, maar om ook te blijven innoveren. En daarom ging hij op zoek naar een partner met kennis van boekhoudsoftware-oplossingen en digitale tools in de automatisering. Volgens hem was er eigenlijk maar één partij die écht interessant voor hen was. Yuki! En natuurlijk had Taco Bell daarbij ook een accountant nodig die het automatiseren en standaardiseren in de vingers heeft. Die accountant vonden ze in Steven Lagerwij, eigenaar van ENTRPNR.

Optimale inrichting van de workflow

Als boekhouder neemt Steven het gehele administratieve proces onder de loep, op zoek naar verbeterpunten. Van het kassasysteem tot de software die gebruikt wordt voor facturen, offertes, roosters en salarisadministratie. Op basis van die informatie creëerde hij voor Taco Bell een totaaladvies aan software-oplossingen die goed met elkaar communiceren. En die vond hij in de Visma Connected Experience. Als grote voordeel benoemt Steven namelijk dat het palet aan softwarepakketten dat Visma aanbiedt heel eenvoudig met elkaar koppelt, waardoor je je workflow optimaal kunt inrichten. Software vanuit dezelfde ‘familie’ praat nu eenmaal makkelijker met elkaar.

Geen eenheidsworst voor Taco Bell

De boekhoudsoftware van Yuki staat centraal in het werkproces van Taco Bell, maar ook de specialisaties van Nmbrs op het gebied van payroll en van Comandi op het gebied van rapportages worden ingezet. En juist dat vindt Steven als boekhouder zo sterk aan de Visma Connected Experience. De merken bestaan nog steeds naast elkaar en behouden daardoor hun specialisatie, waar vergelijkbare pakketten juist vaak worden samengevoegd. Dat zorgt voor eenheidsworst die iets generieks kan, waardoor je de specialisaties echt gaat missen.

Schermafbeelding 2021-11-12 om 14.54.21.png

Accountant, ICT’er en bedrijfsadviseur in één

Met de focus op automatisering investeert Steven bij de start veel meer tijd aan de inrichting van de administratie. Tijd die hij later weer overhoudt om te investeren in de klant! Bij de inrichting kijkt hij eerst naar de input die hij krijgt vanuit een klant: van de ouderwetse schoenendoos met bonnetjes tot aan mailbijlagen. Vervolgens ‘leert’ hij aan Yuki welke handeling er automatisch moet plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer de maandelijkse telefoonfactuur binnenkomt. Door de systemen juist in te richten, kan Yuki de factuur via een automatisch doorgeschakelde mailbox ontvangen, scannen en op de plek zetten waar hij hoort te staan. Om dat op te zetten, moet je als accountant wel begrijpen hoe het automatiseringsproces werkt.
 
De tijdwinst die dit vervolgens oplevert, gebruikt ENTRPNR om meerwaarde te creëren voor klanten. Want je meerwaarde zit niet in het feit dat de telefoonfactuur op de juiste plek staat, maar wél in het meedenken over de volgende financiële stap van de onderneming. Dat kun je niet doen wanneer je - zoals een traditionele accountant - eens per kwartaal de managementinformatie doorneemt. Dat doe je door te anticiperen op veranderingen binnen de organisatie die nu gebeuren, 365 dagen per jaar. Zo ben je als accountant veel relevanter voor je klant. En als ondernemer ervaar je daar natuurlijk nog de meeste voordelen van.

Real-time inzicht in je doelstellingen

Ook is het voor ondernemers prettig om direct inzicht te hebben in de financiële situatie. Omdat de kassadata automatisch in een dashboard wordt ingeladen, kan Barto bijvoorbeeld op afstand zien wat zijn omzet is en dankzij welke vestiging, kassa of medewerker dit behaald is. Allemaal real-time. Op ieder moment van de dag kun je kijken of je je doelen al behaald hebt, of dat je nog wat extra gas moet geven.
 
Zelfs de bestellingen voor thuisbezorging worden automatisch ingeladen in het systeem. Al voordat de klant de bestelling heeft ontvangen, staan de cijfers al in de boekhouding. Dat geeft je als ondernemer echt een voorsprong. Want waar je vroeger weken nodig had om te weten waar je moest bijsturen, kun je nu supersnel opschalen. En dat alles zorgt ervoor dat Taco Bell er helemaal klaar voor is om verder te groeien.



De Visma Connected Experience voor accountants
ondersteunt groei van Taco Bell met:

 

thumbnail_Visma_Connected_Experience_Logo_RGB.png

Wil jij ook zoals Tacobell groeien?

Vraag dan een adviesgesprek gaan.

* Verplichte velden