Spring naar de hoofdtekst

Zo maak je je kantoorbeheer toekomstgericht

Als accountants- en administratiekantoor ben je dagelijks bezig met het goed bedienen van je klanten. Maar zoals het dak dikwijls lekt bij de loodgieter, zo lopen interne processen bij advieskantoren niet zo gesmeerd als bij hun klanten. Herkenbaar?

Stel jezelf eens de volgende vragen:

  • Heb ik vandaag alle interne kantoorprocessen – van facturering tot urenregistratie – onder controle?
  • Hebben medewerkers toegang tot relevante kantoor- en klanteninformatie?
  • Heb ik inzicht in de winstgevendheid per taak, medewerker en klant?

Gebruik je practice management software dan kan je deze vragen met ‘ja’ beantwoorden.

Bij welke taken helpt practice management software?

Als ondersteuning van de kantoorpraktijk (de zogenaamde backoffice) kan deze software heel wat functies overnemen. Denk aan ondersteuning bij relatiebeheer, documentmanagement, facturatie en/of managementrapportage. Ook helpt practice management software bij het vinden van de juiste documenten. En je krijgt ondersteuning bij de werkplanning (inclusief het beheer van deadlines), het meten van de productiviteit van medewerkers en urenregistratie.

Waarom heb je practice management software nodig?

Werktijd is kostbaar. Die besteed je liever aan je klanten en de groei van je kantoor dan aan het opvolgen van complexe interne processen. Ook al lijkt het alsof alles onder controle is, de kans is aanzienlijk dat je ongemerkt het overzicht verliest als het onduidelijk is waar iedereen mee bezig is. Daardoor lekt er omzet weg en laat je kansen liggen.

Practice management software is dan een waardevolle investering. Met de juiste oplossing: 

  • Houd je eenvoudig bij welke taken je medewerkers voor elke klant moeten uitvoeren.
  • Heb je overzicht in de voortgang van de werkzaamheden binnen je kantoor.
  • Heb je inzicht in het rendement per klant.

Werkt practice management software samen met andere applicaties?

Practice management software is te vergelijken met ERP-software. In beide gevallen leg je relatie- en klantgegevens eenmalig vast in een database, om ze daarna te gebruiken in alle onderdelen van de applicatie. Verschil is dat ERP-software functies heeft ter ondersteuning van het primaire proces. Practice management software bevat functies voor het stroomlijnen van de interne processen. Wel is het mogelijk om kantoorbeheersoftware te koppelen met programma’s die je primaire processen ondersteunen zoals de boekhouding, samenstel- en controlepraktijk, advies, fiscale aangifte en HR- en salarisverwerking.

Bekijk de practice management oplossingen van Visma

Populairst

  • Zo maakt een password manager je leven makkelijker

    Gebruik je een paar wachtwoorden in verschillende combinaties? Misschien met ‘123’ aan het eind? Zo ja, stop daarmee en laat een password manager je wachtwoorden onthouden. Zo verbeter je de digitale veiligheid enorm en belangrijker nog: je leven wordt makkelijker.

  • Wil jij de kracht van ‘connected’ zijn ervaren?

    Met de Connected Experience voor accountants werken innovatieve Visma-bedrijven samen aan een compleet toekomstbestendig ecosysteem voor de accountancysector. Samen organiseren zij op 29 september de eerste editie van het Visma Connected Experience event voor accountants in De Kromhouthal in Amsterdam. Tijdens dit event staat centraal hoe connectiviteit van de softwarebedrijven voor de accountant vooruitgang creëert.