Je functieomschrijving omvat waarschijnlijk een stuk meer dan dat we denken. Als je met vrienden en familie praat, hoe omschrijf je dan wat je doet?
“Nou, een Customer Success Manager is zo’n breed begrip. Ik zeg vaak dat ik klanten help de antwoorden te vinden waarvan ze niet wisten dat ze deze nodig hadden. Ik houd ervan gesprekken met klanten te hebben. Als ze vertellen ‘ik heb dit probleem’ of ‘ik worstel hiermee’, dan denk ik ok, we gaan dat antwoord samen vinden. Op dat vlak ben ik meer een ontdekker. Ze hebben allemaal dromen en visies. En ik ben er gewoon een onderdeel van, proberen het beter te maken en ervoor te zorgen dat ze hun doelen bereiken. Ik denk dat dat de beste manier is om uit te leggen wat ik doe.”
Welke problemen help je op te lossen?
“Klanten voor wie de software nieuw is, weten niet hoe ze het moeten gebruiken. Er is een heleboel IDR technologie en nieuwe AI. Het is geweldig om daar getuige van te zijn. Soms zijn klanten zich niet bewust van wat we kunnen, en als je dan met ze begint samen te werken, dan ervaren ze dat ‘dit het werkende leven veel makkelijker maakt’. Het is geweldig om te zien dat ze van een nieuwe technologie houden, in plaats van dat ze er spijt van hebben. Veel mensen denken dat technologie banen laat verdwijnen, omdat er minder werk nodig is. Maar het is niet onze bedoeling om hun banen af te pakken. Ons doel is hen te laten genieten van wat ze willen doen en ze tijd te geven om hun leven makkelijker te maken. En ik dat ik daarin de gesprekspartner voor mijn klanten mag zijn vind ik echt gaaf.”
Ik ben er zeker van dat ze ook van jou houden! We kennen je als een echte klantliefhebber – ze leren kennen buiten het ‘formele werk gesprek’. Hoe zou je jouw relatie met hen willen omschrijven?
“Ja, ik vind het fijn om mijn klanten te leren kennen. Mensen die in bedrijven werken zijn dat ook: mensen. De klanten die ik al jaren heb, vertellen me over privézaken, wat hun hoop en dromen zijn en ik vertel ze de mijne. Ik heb me gerealiseerd dat wij eigenlijk een klein stukje van hun hoop en dromen zijn, omdat we ervoor zorgen dat ze er tijd voor hebben. Het meest geweldige onderdeel van mijn baan is als een klant zegt, ‘Nadia, we kunnen met 30% groeien in plaats van 5% vorig jaar dankzij jouw software.’ Dat is zo geweldig, maar we kunnen steeds meer doen. We moeten nog altijd onze technologie verbeteren. Maar ik denk dat als we stoppen met het zoeken naar antwoorden, dat we dan verkeerd bezig zijn.”