

Visma in Nederland bestaat uit 30+ moderne technologiebedrijven bedrijven die bedrijfskritische cloudsoftware ontwikkelen, verkopen en ondersteunen voor het bedrijfsleven, publieke sector, onderwijs, zorg en maatschappelijke organisaties. Ieder bedrijf heeft zijn expertise, cultuur en werkwijze. Alle Vismabedrijven hebben gemeen dat ze diepgaande kennis hebben van technologie en de sector die ze bedienen. Die combinatie leidt tot een vertaling van technologie naar oplossingen die hun doelgroep ondersteunt richting een succesvolle toekomst.
Hier zie je enkele cijfers van wat Visma in Nederland doet
Medewerkers
2.800+
Pensioendeelnemers
4 miljoen
Maandelijkse loonstroken
3 miljoen
Gebruikers van learning tools
1 miljoen
Verzuimregistratie
3 miljoen
Nederlandse organisaties
400 duizend
Overheidsberichten
500 miljoen
Maandelijkse transacties
2 miljard
De Visma-organisatie in Nederland bestaat uit onderstaande bedrijven:
Admincontrol biedt oplossingen voor veilige samenwerking en eenvoudig delen van documenten in bedrijfsprocessen voor bestuur en management, due diligence en beursnoteringen.
Gebruikers in de private en publieke sector besparen tijd, zijn in control en beter voorbereid. Dat resulteert in een betere besluitvorming.
Appical is opgericht in 2012 en is hét pre- en onboarding platform dat bedrijven helpt om nieuwe medewerkers een vliegende start en een warm welkom te geven. Of ze nu thuis, op kantoor of hybride werken. Appical heeft 360+ klanten, een uitgebreid partnernetwerk en ruim 300.000+ nieuwe medewerkers per jaar, die in 140+ landen met het volledig SaaS platform werken.
Visma Bouwsoft ondersteunt kleine en middelgrote bouw- en installatiebedrijven in hun volledige administratie; van het eerste contact met de klant tot en met de laatste factuur. Het programma voorziet onder andere in het centraal beheren van adressen en projecten, opmaken van offertes en facturen, opvolgen van projecten via vorderingsstaten en afrekeningen en het uitvoeren van een voor- en nacalculatie.
Brincr biedt online software voor groothandels- en e-commercebedrijven. Als handelsbedrijf streef je ernaar om alle onderdelen van het bedrijfsproces vlekkeloos te laten verlopen. Je wilt efficiënt en effectief werken. Integraties maken met je webshop, boekhoudpakket en pakketdienst. Brincr is je geautomatiseerde steun en toeverlaat als het gaat om optimalisatie van je logistieke proces.
Datapas biedt het onderwijs software voor planning, control en monitoring van het onderwijsrendement. Schoolbesturen kunnen de standaardapplicaties aanpassen aan hun eigen processen. Meer dan 270 schoolbesturen werken met de software van Datapas. Daarnaast heeft het softwarebedrijf samenwerkingen opgezet met (financiële) dienstverleners voor het onderwijs. Zij zetten de software van Datapas in als ondersteuning van de dienstverlening richting hun klanten.
Dialog biedt organisaties een online platform voor het ondersteunen van performance- en talent management en het stimuleren van het goede gesprek. Hiermee kunnen organisaties het eigenaarschap bij hun medewerkers vergroten, betrokkenheid verhogen en de prestaties verbeteren. Op deze manier blijven zij in deze krappe arbeidsmarkt een aantrekkelijke werkgever. Er werken ongeveer 20 medewerkers bij Dialog.
Ecare bedenkt en realiseert slimme en eenvoudige ICT oplossingen voor de verpleeghuiszorg, de thuiszorg en de gehandicaptenzorg. Oplossingen die perfect aansluiten bij de werkcontext van de professional in de zorg én die samenwerken binnen het zorgnetwerk van de cliënt volop stimuleren. Fijn en efficiënt samen werken in de zorg, daar gaan we voor.
Genetics biedt ICT-totaaloplossingen en diensten aan overheidsorganisaties op het domein Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VT&H). Deze oplossingen en diensten variëren van het leveren en implementeren van standaard- en maatwerksoftware tot het opleiden en ondersteunen van de gebruikers.
HR2day is een moderne hr- en salaris oplossing in de cloud voor de werkgever van vandaag én morgen, ontwikkeld op het Salesforce-platform. In één oplossing krijg je ondersteuning voor alle hr-processen ondersteund.Honderden (middel)grote werkgevers ondersteunen hun personeel bij hun dagelijkse hr-processen, hr-transacties en informatieverzoeken met HR2day.
iASSET is een online platform voor het beheer van de openbare ruimte en sluit naadloos aan op de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). Als beheersysteem is het integraal toepasbaar en kan de gebruiker met een aantal muisklikken inzicht krijgen in alle beheerobjecten, beheerkosten en meerjarenoverzichten.
IntraData biedt met IntraOffice vier toonaangevende oplossingen voor de gehele document lifecycle. Die ondersteunen in genereren van documenten, digitaal ondertekenen, verzamelen van (persoons) data vanuit bedrijfsapplicaties en/of mainframeapplicaties, gestructureerd bewaren - inclusief het bewaken van (wettelijke) vernietigingstermijnen - veilig online delen met betrokkenen. Daarmee ligt digitaal papiervrij werken voor iedere organisatie binnen handbereik.
Lyanthe is ontstaan uit een samenwerking tussen accountants en IT-specialisten. Vanuit onze eigen ervaring met het organiseren van boekhoudprocessen, hebben we een oplossing ontwikkeld die deze alledaagse, repetitieve taken vereenvoudigt en automatiseert. Zo stellen wij onze partners in staat om zich te concentreren op die activiteiten die het verschil maken voor de ondernemers die ze bedienen.
Mijnwebwinkel is een gebruiksvriendelijk en innovatief omnichannel verkoopplatform van Nederlandse bodem. Tienduizenden ondernemers beheren hun webshop via desktop of mobiel en kunnen hun business ook ontsluiten via social media, online marktplaatsen of in een fysieke winkel door gebruik te maken van de Kassa App. Mijnwebwinkel biedt daarnaast persoonlijke ondersteuning in het opzetten en beheren van de webshop. Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.
Nazca zet locatiegerelateerde data om naar bruikbare informatie voor de overheid, transport & logistiek en grondroerders. Deze informatie helpt in de verbetering van smart-city toepassingen, transport & logistiek 2020 en een effectief beheer van kabels en leidingen onder de grond.
Nmbrs is een in Amsterdam gevestigde HR- en payroll softwareleverancier voor de Nederlandse en Zweedse markt. In de ontwikkeling van onze HR- en payroll software ligt de nadruk op de rol van HR. Door alle sleutelgebruikers - inclusief de medewerker - te betrekken, zorgen wij ervoor dat met minimale inspanning een optimale HR-dienstverlening kan worden verleend.
OutSmart ontwikkelt Field Service Management software voor het mkb. De cloudapplicatie heeft functies voor (intelligente) digitale planning, materiaalbeheer, offertes, CRM, tijdregistratie, facturatie, projectplanning en contract- en objectbeheer. OutSmart heeft ruim 80 koppelingen met boekhoud- en ERP-systemen. OutSmart opereert vanuit haar kantoren in Nederland, Duitsland en Portugal.
Met de software van Outstanding24 is jouw debiteurenbeheer volledig geautomatiseerd én online. Dankzij de software wordt elke onbetaalde factuur van jouw debiteuren na de vervaldatum effectief opgevolgd, worden facturen sneller betaald en heb jij geen omkijken meer naar je debiteurenbeheer.
De cloudoplossingen van P8 Software ondersteunen waterschappen, gemeenten, provincies, netbeheerders, natuurorganisaties en landelijke overheidsorganisaties in het beheer van transacties, relaties, aan- en verkoopprocessen en contracten rondom percelen en objecten.
SmartTrackers is een digitaal platform dat organisaties ondersteunt om beter te presteren op het gebied van duurzaamheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, kwaliteitsmanagement en risicobeheersing. Gebruikers variëren van midden- en kleinbedrijf tot multinational, van bouwbedrijven tot overheden, van financiële instellingen tot NGOs.
RADAR360 biedt accountants- en administratiekantoren een gebruiksvriendelijke practice management oplossing die een goede relatie met klanten ondersteunt. Met RADAR360 krijg je 360° klantbeeld door het gestructureerd informatie verzamelen en vastleggen. De software heeft modules voor relatiebeheer, VoIP, document management, urenregistratie, budgetbewaking, facturatie.
Reliforce ontwikkelt software voor het beheer van verzuimdossiers in de markt van (inkomens)verzekeringen. We richten ons met name op de volmachtkantoren die in de Nederlandse markt actief zijn. Door een combinatie van kennis van de markt en focus op de dienstverlening kunnen we onze klanten een uniek product bieden.
Solidbricks biedt software voor vereenvoudiging van bedrijfsprocessen binnen de bouw en projectontwikkeling. Daardoor ontstaat meer tijd voor focus op het bouwen aan een duurzame en toekomstbestendige leefomgeving. Solidbricks bestaat uit de modules: projectbewaking, projectontwikkeling, financiële administratie, CRM, urenportaal, kopersbeheer, werkorders.
Synaxion biedt business intelligence oplossingen en dienstverlening aan organisaties met een maatschappelijke functie, zoals gemeenten, bibliotheken en onderwijsinstellingen. Data Quality, Data Ontsluiting, Data Analytics, Data Visualisatie, Data Science vormen de kern van onze propositie, met als basis het Synaxion Datawarehouse. Honderden organisaties werken met het Synaxion Datawarehouse en met de dienstverlening voor Microsoft Power BI, Qlik en Cognos.
Bij Therapieland geloven we in toegankelijke en laagdrempelig zorg voor iedereen.
Door inspirerende en intelligente psychologie on demand beschikbaar te stellen geven we mensen het vermogen om zich een mentaal sterk bestaan eigen te maken. Waar en wanneer dan ook. Dit doen we door middel van een online e-Healthplatform waar online programma’s, beeldbellen, vragenlijsten en Virtual Reality samenkomen.
Visma | Advitrae faciliteert het onderwijs met logistieke software oplossingen voor de invulling en uitwerking van formatie, planning- en roostering. Dit doen wij voor het primaire- en voortgezet onderwijs, middelbaar- en hoger beroepsonderwijs en universiteiten. Naast software leveren wij diensten als consultancy en training. Op deze manier stellen wij de scholen in staat om goed onderwijs efficiënt, betaalbaar en gepersonaliseerd te organiseren.
Visma | CASH biedt complete administratieve oplossingen voor elk soort onderneming: van boekhouding tot ERP, zowel offline als online. De software is modulair van opzet, waardoor je zelf je administratieve pakket samenstelt. Onze modules zijn verrassend compleet en all-in, dus geen onvoorziene kosten achteraf.
Visma Circle helpt om de digitale informatievoorziening van organisaties te stroomlijnen. Samen met onze klanten zorgen we ervoor dat iedereen in hetzelfde systeem werkt. Zo vermijden we zwervende bestanden op servers, computers, tablets en mobiele telefoons en voorkomen we het kostbare verlies van grip op de eigen data. Hierdoor werkt iedereen altijd met dezelfde actuele informatie aan projecten en zaken.
Visma Connect is dé specialist in het uitwisselen van gekwalificeerde informatie voor overheid, bedrijfsleven en financiële markten. Jaarlijks verzorgen wij de veilige en betrouwbare uitwisseling van honderden miljoenen berichten. Onze experts kennen niet alleen de technische standaarden en ketenafspraken, maar helpen deze ook vorm te geven.
Visma DizzyData is een slimme en gebruiksvriendelijke softwaretool voor automatische factuurverwerking, -autorisatie en e-facturatie. Je genereert snel volautomatische boekingsvoorstellen uit gescande (e-) facturen. Met één druk op de knop boek je ze in jouw favoriete boekhoudpakket.
Bij Visma Idella worden we gedreven door het perfectioneren van software voor beleggings- en pensioenadministraties en (pensioen)uitkeringen. Daarbij verdiepen we ons in wat gebruikers van ons cloud-based platform écht nodig hebben, nu en in de toekomst. Ook als ze het zelf nog niet weten.
We kijken naar ons werk als programmeurs, als leveranciers van software en als financieel specialisten. Maar bovenal kijken we ernaar als designers.
Visma | Onguard is de afgelopen ruim 25 jaar uitgegroeid van een specialist in creditmanagementsoftware naar een marktleider in innovatieve oplossingen op het gebied van order-to-cash. Ons intelligente platform zorgt voor een optimale verbinding tussen alle processen in de order-to-cash keten en maakt het delen van kritische data mogelijk. Hiervoor maken we gebruik van de nieuwste technologieën zoals zoals API’s, robotics, machine learning, big data en AI.
Visma Pinkweb biedt met Client Online een samenwerkingsplatform aan accountancyprofessionals om hun werk- en communicatieprocessen te optimaliseren. Zo kunnen ze efficiënter werken en zo hun cliënten meer service, persoonlijke aandacht en advies kunnen bieden. Client Online is in gebruik bij honderden accountants- en administratiekantoren, van de grootste van Nederland tot ‘het kantoor op de hoek’.
Visma PlusPort levert software en services voor training, certificering en e-learning aan professionele gebruikers. Het Visma PlusPort LMS (Learning Management System) wordt wereldwijd gebruikt door klanten in meer dan 19 talen. Met 38 medewerkers, ruim 975.000 gebruikers bij 17.000 klanten en met meer dan 3,2 miljoen trainingsuren en 750.000 transacties per jaar, is PlusPort een toonaangevende leverancier van LMS & Compliancesoftware en e-learning, mobiel leren en AR/VR-learning.
ProActive biedt met Spend Cloud een totaaloplossing om het volledige uitgaveproces op één plek onder te brengen. Hiermee maak je het complexe purchase-to-pay process voor alle betrokkenen eenvoudig en overzichtelijk. Spend Cloud ondersteunt in factuurverwerking, inkoop- en contractmanagement, slimme betaalpassen, declareren, spend analytics.
Visma│Raet is marktleider in cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services, met name op het gebied van hr-processen en salarisverwerking. Visma│Raet en haar strategische partners bieden een geïntegreerd platform dat de waardeketen van uw organisatie ondersteunt met relevante analytics en gebruikersbeheer.
Visma Roxit is een toonaangevend Nederlands softwarebedrijf met 250 medewerkers. Met onze kennis en ervaring bieden wij een scala aan SaaS-oplossingen aan bijna 500 overheidsorganisaties in Nederland. Onze oplossingen dragen bij aan de leefomgeving in Nederland, door de processen bij overheidsorganisaties efficiënter en productiever te laten verlopen. Dit levert optimale communicatie met burgers en ondernemers op.
Visma Severa is een geïntegreerd systeem voor CRM, urenregistratie, resourcing, rapporteren, projectmanagement en facturatie. Daarmee is het de perfecte bedrijfssoftware voor bureaus en professionele dienstverleners. Al je specialisten gebruiken hetzelfde systeem en belangrijke informatie is onmiddellijk beschikbaar voor het team en het management.
Visma Software BV biedt het mkb, de accountancysector en de grootzakelijke markt innovatieve cloudoplossingen voor financieel beheer, projectmanagement en logistiek. Ons portfolio bevat onder meer AccountView, Visma.net ERP, Visma.net Accountancy, Visma eAccounting, Visma Project Management, Brincr, Rompslomp en Davilex.
Visma Verzuim biedt een gebruiksvriendelijk en flexibel online en mobiel samenwerkingsplatform voor iedereen die te maken heeft met verzuim en verzuimpreventie. Visma Verzuim heeft 300.000 gebruikers die samenwerken aan verzuimdossiers en de inzetbaarheid van meer dan 3,2 miljoen werknemers.
Visionplanner is een online platform voor administratie- en accountantskantoren én hun klanten. Al meer dan 2.200 kantoren maken gebruik van onze oplossing voor het online samenstellen van jaarrekeningen en het presenteren van tussentijdse cijfers met behulp van dashboards. Ondernemers gebruiken Visionplanner om hun bedrijf beter te kunnen sturen.
Visma | YouServe is een full service HRM & payroll dienstverlener voor het bedrijfsleven. Wij bieden alles om jouw HR-zaken gewoon goed te regelen én naar een volgend niveau te brengen. Waar je ook staat in je HR-journey. Of het nu gaat om het automatiseren van jouw HR- en salarisadministratie of het helpen realiseren van je HR-ambities.
Bij Yuki zijn we ervan overtuigd dat accountants en ondernemers slimmer, eenvoudiger en leuker kunnen boekhouden. Van een Robotic Assistant met vergaande automatiseringsmogelijkheden, handige communicatiemogelijkheden en automatische kwaliteitscontrole van administraties op volledigheid, juistheid en tijdigheid. Alles wat accountants en ondernemers nodig hebben vind je binnen één online platform.
ZilliZ is in 2006 opgericht om de verbrede landbouw te ondersteunen op het gebied van recreatiediensten. in 2010 kwamen er ICT-oplossingen voor zorgboerderijen bij. Hieruit is een compleet zorgadministratiesysteem ontstaan. In 2017 is de focus verbreed naar kleinschalige zorg in Nederland. In 2019 zijn de VNG Berichtenapp (tegenwoordig de ZilliZ berichtenapp) en Dinz overgenomen.