Als salesmanager ben jij degene die ons product naar de klant brengt. Welke feedback krijg je van hen – wat vinden ze over het algemeen?
“Ze zeggen dat onze oplossingen gemakkelijk te gebruiken zijn. Ze zijn erg te spreken over de handigheid, maar beveiliging is tegenwoordig ook erg belangrijk. Dat is niet het type feedback dat je meteen krijgt, maar iets dat ze zich na een aantal jaar realiseren, omdat ze er daarvoor nog geen problemen mee hebben gehad. Ons werk gaat niet over harde onderhandelingen en het sluiten van deals, maar over een vertrouwde adviseur zijn, dankzij langdurige betrokkenheid en sterke relaties met onze klanten. We hebben een hoop klanten die al vanaf dag één bij ons zijn, dat is een compliment dat we jaar na jaar krijgen. Ik houd echt van deze manier van werken, met een stabiele klantomgeving. Dat is voordelig voor beide kanten.”
Hoe zou je het werken in een klein bedrijf dat ook deel uitmaakt van iets groters omschrijven?
“Ik zie Visma als de grote zus of broer die ons echt helpt. Een voorbeeld is hoe Visma met cyberveiligheid werkt, dat is iets waar Espen over kan uitweiden. Hij is het hoofd beveiliging, en moedigt ons altijd aan om hard te trainen, maar slim te vechten. Dus op elk moment, elk tijdstip, moeten we er klaar voor zijn. Aan de kant van de beveiliging denk ik dat Visma als geheel een grote sprong heeft gemaakt, wat gunstig is voor alle bedrijven. Incidenten worden openlijk gedeeld, en niet gewoon onder het tapijt geschoven. Ik houd van die strategie, omdat op een dag toch wel uitkomt. Dat zorgt ervoor dat ik rustig kan slapen.”