Skip to main content

Zo blijft BWK Finance de piekdrukte de baas

Als je groot wilt zijn in het bedienen van kleine bedrijven, dan moet je je processen op orde hebben. BWK Administraties zette vanaf de oprichting daarop in. Tijdens de het optimaliseren van de diensten richting kleine ondernemers, ontdekte het kantoor een nieuwe interessante doelgroep.

Wilko Korving en Krijn Fieret startten BWK Administraties vijftien jaar geleden. Het doel: kleine ondernemers vooruit helpen via advies. De verwerking moest dus geautomatiseerd verlopen. In het begin scande het personeel bonnen en facturen nog in. Maar dat schiet niet op, dat kan de tandarts van hiernaast ook. “Je moet de onderkant op orde hebben, want het boekhoudwerk mag het probleem niet zijn. Bedrijven hebben rapportages nodig om te kunnen sturen’, vertelt Wilko. “Toen ik begon had ik nog wel eens zoiets van: het is de vijfde van de maand. Zijn er geen mensen ziek? Gaat het allemaal op tijd kloppen? Maar, die paar facturen daar liggen we nu niet meer wakker van’.

Behoefte aan sturing

Na automatisering van de administratieve processen ontstond er tijd om grotere mkb-klanten te bedienen. Dit beviel goed en omdat deze bedrijven echt behoefte hebben aan sturing. “We focussen ons daarom op de grotere bedrijven die hun administratie willen outsourcen bij ons.” BWK Administratie werd BWK Finance.

Maar toen kwam er een nieuwe uitdaging: de piekdruke tijdens de btw-aangifte. Die was het gevolg van de grote facturenstromen die op BWK Finance afkwamen. Lees op het blog van DizzyData hoe het kantoor die de baas is.

Lees hoe BWK Finance de piekdrukte de baas is