
CRM-systeem
Het fundament voor het realiseren van
super tevreden klanten
Welke contacten zijn er afgelopen jaar geweest met die ene klant? Welke trends zijn er zichtbaar in het koopgedrag van mijn klanten? Hoe vordert het project bij die ene opdrachtgever? Commercieel succes staat of valt met goed inzicht in al je klantprocessen; van het allereerste contact tot langjarige aftersalestrajecten. Met een goed systeem voor Customer Relationship Management (CRM) beheer je al je klantcontacten op een centrale plek en krijg je ondersteuning voor je marketing- en salesactiviteiten. Zie het CRM als stevige basis om een hoge klanttevredenheid te realiseren.
Een goede CRM-tool is onmisbaar voor elke organisatie die haar commerciële doelstellingen serieus neemt en die de groei en klanttevredenheid wilt waarborgen. Alle informatie rondom bestaande en potentiële klanten staat op één centrale plek en is voor alle collega’s beschikbaar.
Hoe beter jij je klant of prospect kent en begrijpt, hoe gemakkelijker het is om elke nieuwe interactie persoonlijk, relevant en actueel te houden. Zo ontstaan verkoopkansen voor cross-selling en upselling bijvoorbeeld, maar ook nieuwe opdrachten. Het klantenbeheer programma helpt je daarbij. Beter inzicht zorgt ervoor dat je je maximaal kunt concentreren op je winstgevende activiteiten, terwijl je de klanttevredenheid verbetert.
De gemiddelde verkoper heeft soms wel tientallen klantcontacten per week. Om dan goed overzicht te houden, is goede relatiebeheersoftware onmisbaar. Telefoongesprekken, e-mails en serviceverzoeken, vragen, voorkeuren: in een goed CRM kun je alle historische en actuele klantcontacten beheren. Informatie die je helpt om de relatie met de betreffende klant goed te houden en commerciële kansen te verzilveren.
Hoe gaan je verkopen zich ontwikkelen? Wat zijn de te verwachten omzet en winst voor de komende periode? En wat betekent dat voor je behoefte aan personeel en andere resources? Een CRM-tool biedt diverse dashboards, prognoses en rapportages. Die ondersteunen je in het beheer van alle verkoopfasen en optimalisatie van je forecast.
Hoe reageren verschillende klantgroepen op stimuli als aanbiedingen, productverbeteringen of nieuwe betalingsmodellen? Met een goed bijgehouden CRM-database, krijg je inzicht in wat je klanten drijft en heb je een stevige basis voor al je in- en outbound marketing- en salesactiviteiten.
Als je alle relevante klantinformatie op één plek verzamelt, weet je altijd wat er is afgesproken, hoe een bepaald project vordert en hoe de klant is gefactureerd. Daardoor kun je altijd snel en accuraat reageren, zonder dat je daarvoor eerst in meerdere systemen op onderzoek uit hoeft.
Met CRM-systemen van Visma kunnen je salesmensen om hun eigen werk inplannen. Ze hebben 24/7 toegang tot kant-en-klare prijslijsten, een offertetool en geautomatiseerde facturatie – voor een vlekkeloos verkoopproces.
“Visma Project Management heeft zich voorafgaand aan de keuze bewezen en maakt het nog elke dag waar. Van groeipijnen naar sturing dankzij inzicht.”
Diederik Benders - Other Side at Work
‘Mijn taken staan bij de klant en als ik een mail niet kan beantwoorden, verplaats ik het naar het taakbeheer in RADAR360, waardoor ik er telkens aan word herinnerd. In een muisklik alle informatie van de betreffende klant in beeld.
André de Groot - DGAA Cadans
“Dankzij Visma Severa krijgen we veel meer informatie uit projecten en kunnen we sturen op de resultaten, van centrale verwerking naar zelfsturing en bewustwording..”
Ingrid Ort - BMD Advies Zuid-Nederland
Visma biedt diverse crm-systemen hieronder vind je het overzicht
Alle klantinformatie tot in de puntjes vastgelegd met de CRM-module van AdminPulse. Manage relaties vanuit een handig overizcht. Per klant heb je alle communicatie, taken, facturatiegegevens en documenten op één plek.
Visma Project Management is de slimme oplossing voor projectgestuurde organisaties in het MKB. Het bevat een uitgebreid CRM.
Voor accountants- en administratiekantoren is er RADAR360. Met de crm-applicatie leg je eenvoudig alle communicatie met de klanten vast. Zo is alles duidelijk.
Met Visma Severa beheren marketing- & communicatiebureaus, ingenieurs, architecten, consultants en IT-bedrijven hun klantrelaties; van leads tot facturatie in één simpel systeem.