adviseur-laptop-bankje

Feedback om onze producten en diensten verder te optimaliseren.

Welke inzichten hebben we al gekregen door jullie feedback en wat heb jij daar aan?

In dit bericht vertellen we je graag wat meer over de eerste resultaten van analyses van de feedback die we van gebruikers van Xedule hebben gekregen. En over de acties die hierop ondernomen zijn.

 

Hoe meten wij deze feedback?

De feedback van gebruikers van Xedule meten we via de pNPS (Product Net Promoter System). Bij de scholen die met ons mee doen met het verzamelen van feedback van gebruikers, wordt aan iedere gebruiker twee keer per jaar gevraagd wat ze van Xedule vinden.
De vraag die hierbij gesteld wordt: Zou je Xedule aanbevelen aan een collega? Als gebruiker kun je dan een cijfer tussen 0 en 10 geven en een opmerking plaatsen om het cijfer toe te lichten.

Deze gegevens verzamelen we al sinds kwartaal vier van 2023 en inmiddels hebben meer dan 600 gebruikers de moeite genomen ons te vertellen wat ze van Xedule vinden.

Tevreden gebruikers noemen vooral de vele mogelijkheden van Xedule, en de kwaliteit van de automaten die ze gebruiken, als grote pluspunten.
Gebruikers die minder tevreden zijn, geven als puntjes ter verbetering, de snelheid en de stabiliteit van Xedule die ze ervaren. Daarnaast wordt wel aangegeven dat Xedule voor sommige situaties een complex product is. Dit is echter verklaarbaar; dit is de keerzijde van de vele mogelijkheden die Xedule biedt.

Hoe verwerken wij deze feedback?

Binnen het Product Management team heeft deze analyse geholpen bij het stellen van prioriteiten. Er werd al gewerkt aan een nieuwe, snellere versie van Xedule. Maar op basis van jullie feedback is besloten daar nog meer tijd aan te besteden, zodat we eerder met een nieuwe, snellere versie konden komen. Deze versie is als Xedule Beta onlangs beschikbaar gekomen voor scholen om te testen en te gebruiken. De eerste gebruikers van Xedule Beta hebben al de pNPS ingevuld en we merken dat de scores die hieruit naar voren komen, beduidend hoger liggen dan de gemiddelde scores van de huidige versie van Xedule.

We hebben ook een analyse gedaan op de pNPS score per school. We merken dat er aanzienlijke verschillen bestaan in de beleving van Xedule tussen de scholen. Met de scholen die een lagere gemiddelde tevredenheid hebben, gaan we in gesprek en kijken we daarbij naar de anonieme opmerkingen die gemaakt zijn. Samen met de betreffende scholen maken we vervolgens een verbeterplan.

Blijf dus vooral de pNPS vraag beantwoorden en geef dan ook gerust je opmerkingen!
Het helpt ons én jou nog verder vooruit.

 

 

Vraag een demo aan!