Hij vertelt dat Fontys Hogescholen op dit moment een nieuwe schoollocatie bouwt in Eindhoven en wilde toetsen of het beoogde onderwijs voor vijf instituten hier na oplevering daadwerkelijk kan plaatsvinden zoals oorspronkelijk bedacht. Ook werd meegenomen wat het betekent voor Xedule om al die data te verwerken.
“We hebben hier een zogenoemde simulatie gedaan. Alle studenten, medewerkers, lessen en faciliteiten die plaats gaan vinden in de nieuwbouw zijn in één jaarplanning gezet en vervolgens zijn er in verschillende fases simulatieroosters gemaakt.”
Ook legt Daniël uit dat in het verleden bij Zadkine de architecttekeningen van de beoogde nieuwbouwlocatie opnieuw zijn beoordeeld, omdat Xedule aangaf dat het beoogde onderwijs niet haalbaar was. “Ook geeft zo een simulatierooster een goed beeld van de performance van Xedule met zo’n enorme hoeveelheid aan data en de doorlooptijd daarvan. Daarnaast heeft het een goed beeld gegeven over herziening van procesmatige afspraken tussen de vijf instituten bij Fontys Hogescholen.”
De inzet van Xedule Professionals
Tot slot vraag ik Daniël naar de inzet van de experts. Hij vertelt dat bij gesprekken met scholen tot in detail wordt uitgevraagd waar ze tegenaan lopen om écht tot de kern te komen. “We maken een profielschets van de school en de vraag, daarna gaan we kijken welke expert de beste match is. Dat is hoe wij kwaliteit leveren. De expert die naar de klant gaat moet passen bij de school én de juiste bagage meebrengen.”

Geschreven door Kelly Deckers, Communicatie Specialist