Het belang van ‘customer intimacy’: waarom een klantfocus voor Visma Solidbricks centraal staat

Tijdens de zoektocht naar een nieuw ERP-systeem kom je een belangrijke vraag tegen: moet je kiezen voor een ‘alles-in-één-oplossing’ die niet geoptimaliseerd is op al je bedrijfsprocessen óf ga je voor (veel) maatwerk? Beide opties klinken niet ideaal.

Bij Visma Solidbricks zijn we daarom op de sweet spot gaan zitten: we bieden een compleet ERP-pakket met de mogelijkheid tot best of breed. Dit laatste betekent onder meer dat we kunnen koppelen met andere producten, ook als dat geen Visma-producten zijn. Zo heb je een oplossing die volledig geïntegreerd is met je bedrijfsprocessen.

Na een lange periode van een volledige focus op customer intimacy gaan we nu meer de markt op met deze oplossing. Want we helpen hier graag nog meer bouwbedrijven mee. Maar ook nu het salesproces een belangrijkere rol gaat spelen, willen we onze klantfocus absoluut centraal blijven stellen. Voor huidige én nieuwe klanten. Daarom bespreken we vandaag een belangrijke vraag: wat betekent customer intimacy voor ons?

‘Customer intimacy’: de definitie van Visma Solidbricks

Een goede langetermijnrelatie opbouwen met klanten: dát is ons doel. En het is waar customer intimacy volgens ons om draait. Wanneer je elkaar door en door leert kennen, ontstaat er een diepgaand wederzijds begrip. En dat is minstens net zo belangrijk als een solide product.

Vanuit deze gedachte hechten wij ook veel waarde aan heldere afspraken. Transparantie is cruciaal voor ons. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe feature nodig? Dan is er sprake van een stukje maatwerk. Daarbij bekijken we gezamenlijk of dit een waardevolle toevoeging aan onze oplossing is voor meerdere klanten. Op basis daarvan bepalen we wie welke kosten op zich neemt. Als andere klanten ook van de ontwikkeling profiteren, kunnen we de kosten vaak delen.

Een andere belangrijke pijler: flexibiliteit. Je neemt onze oplossing af in abonnementsvorm, maar als je een bepaalde module niet gebruikt, krijg je een vervanging of elimineren we deze.

Waarom wij zo’n gepersonaliseerde aanpak hanteren? Onze klanten opereren in de bouw, een sector met geheel eigen processen voor projectbeheersing. Een ERP-pakket moet daar precies binnen passen. Soms is daar afstemming voor nodig. En daarom zijn klanten voor ons nooit dertien in een dozijn. Of je nu in de top 10 van beste bouwbedrijven staat of een zeer kleine bouwonderneming runt, wij behandelen je met evenveel zorg en aandacht. Want jouw bedrijf is uniek.

Uitbreiden met behoud van het customer-intimacy-niveau

Om écht goed invulling te geven aan customer intimacy, hebben we ons eerst jarenlang geconcentreerd op onze huidige klanten. Nu staat het fundament dusdanig stevig dat we zo’n band met nog meer klanten kunnen opbouwen. Dit heeft ook te maken met het feit dat we in 2018 bij de Visma Groep zijn gekomen. Onze roadmap is toen aangepast. We hebben er nieuwe features bij gekregen, ons product is sneller naar de cloud gegaan en het team is gegroeid.

Wij willen onze kennis nu uitgebreider delen. Maar met de nieuwe acties blijft het customer-intimacy-niveau gehandhaafd!

Wil je meer weten over de manier waarop Visma Solidbricks langetermijnrelaties opbouwt met klanten? En bespreek je graag eens jouw mogelijkheden? Neem gerust eens contact met ons op.

 

Wilt u op de hoogte blijven van onze nieuwe blogs?
Laat dan hieronder uw e-mailadres achter!